fredag 13 augusti 2010

Porträtt: No name # 5

Ung söt och glad kom hon gåendes emot mig. Ett oförskämt lätt "offer". Jag har inga som helst problem med att fråga unga. Dom som är lite äldre är ofta mer på sin vakt. Jag säger ingenting om det, jag hade säkert reagerat likadant. Vadå - porträtt på mig? - Varför då? En del kanske tror att jag jagar fotograferingar, vem vet?

Men dom unga återigen, dom blir bara mest förvånade - och glada, som den här söta okända tjejen. Jag tycker att hon är jättefin.

no name 5295

Nästa gång skall jag visa ett porträtt på en ung man, eller kanske en hel porträttserie för han var en riktig poser. Det var länge sedan jag skrattade så mycket.

Det var väl en bra teaser? Lite nyfikna blev ni väl i alla fall? ;)

Tidigare porträtt på strangers: 1, 2, 3, 4 :)

1 kommentar:

  1. Ja, kanske äldre inte tror att de gör sig på bild men ett riktigt bra porträtt kan verkligen "spegla" en människas liv. Söt tjej, hon har verkligen glimten i ögonen.

    Kram Karin

    SvaraRadera