fredag 16 april 2010

Street shots med mobilkameran

Jag har väntat på att den här kameran skall komma ut på marknaden sen efter nyår. På Scandinavian Photo trodde dom att den skulle komma in i mars någon gång. I´m still waiting.

I brist på annat så fotade jag lite gatubilder med min mobilkamera igår när jag var ute på stan för att fixa lite ärenden. Jag har en äldre typ Sony Ericson C902. Ja ni vet hur sega mobilkamerorna är när man är van vid snabba systemkameror.

Jag har testat lite gatufoto innan här här och här inspirerad av den något påflugna men otroligt skicklige gatufotokonstnären Bruce Gilden

När man fotar med mobilkameran måste man gå väldigt nära. Jag fattar inte att jag inte fick en smäll på käften så fräck som jag var. Men jag har kommit på ett trick. Man går fram tar en bild (utan att fråga) och så ser man jätteglad ut. Då blir folk så förvirrade att dom tappar fattningen för en sekund.

869 864881876872-10874891-0887

Titta på skuggan i flickans ben så ser ni hur nära jag är.

Alla bilderna tog jag under ca 10 minuter. När jag väl fått upp ångan tog batteriet slut.

ps. När jag fått min första blåtira berättar jag om det... ;)

2 kommentarer:

  1. Vilket stort och tjusigt skägg solglasögonmannen på bild 4 har, hahahaha!!!

    SvaraRadera
  2. Det såg jag inte förrän du påpekade det, hihi!!

    SvaraRadera