torsdag 5 november 2009

Graffiti

IMG_1088gbggraf

Efter muralmåleriet i det här inlägget passar det väl bra med lite graffiti från Göteborg.

Jag hittade en sida på nätet: Gbggraff031. Jag tror det är graffitikonstnärerna själva som dokumenterar sina alster. Den är väldigt intressant. Vem avsändaren nu än är så dokumenteras ALLT! På alla ställen i hela Göteborg, ett ambitiöst project vill jag lova!

Jag gillar graffiti, men hatar klotter! Bäst att tydliggöra skillnaden. Graffitiutsmyckning på gråa fula murar eller gångtunnlar eller whatever, gör mig glad! Men det är ju inte tillåtet på alla platser. Röda Sten är ett undantag för att ta ett känt exempel.

Jag scrollade runt lite bland alla bilderna och kopierade några bilder på måfå.

IMG_1287gbggrafDSC_1529gbggrafDSC_1204gbggrafDSC_0485gbggrafDSC_0376gbggrafDSC_0243gbggraf

Visst är dom väl fina?

3976623064_fe9dccbe7f

Den här suveräna katten med 3D-feeling hittade jag på den här Flickr-sidan. Katten och konstnären kommer från Melbourne.

Vad tycker ni? Kommentera gärna!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar