tisdag 25 november 2008

Korsika

Vi väntade med semestern till september. Det var ett bra val för på så sätt förlängde vi sommaren! Korsika var en naturupplevelse av sällan skådat slag! Vi vandrade, cyklade, åkte tåg, hyrde bil, och givetvis badade. Jag brukar aldrig ta med mig någon kamera när jag är på semester för då är jag LEDIG, men den här gången tog jag med en liten pocketkamera som jag fick när jag bytte till Bredbandsbolaget. En Sony S730 7.2 mp. Det är en "kom ihåg" kamera. Jag använde nog mobilkameran mer!

Jag har inte photoshoppat,det såg ut så här!! Otroligt vackert!

Här uppe i bergen på kustvägen, den som alla turister åker för att uppleva den gudomliga naturen, fick vi möte med en turistbuss, fast vägen bara är bred nog för en åsnekärra. Då blev jag lite skakis måste jag tillstå. Mobilen fanns på plats.. jag tar med en liten snutt längst ner på sidan.


Mobilbild

Den här Fantomen stenen såg vi när i var ute och vandrade.

Calvis hamn. Nattbild med mobilkameran.


Här kommer till sist "mötet med bussen..."


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar