lördag 15 november 2008

Studentfoto




Jag fotograferar några studenter i maj och juni. När jag hade ateljén brukade det bli 8-12 bilder i ett fint album. Sen kunde kunderna välja bästa bild till tackkort eller förstoring.
Nu visste jag inte riktigt hur jag skulle gå tillväga.
Jag har fortfarande kontakt med det bästa labbet jag känner till http://www.lindkvistfotolab.se/
Men det var ju nya tider nu, vad ville kunderna?
Gärna alla bilderna högupplösta på en CD, och varför inte ett bildspel upplagt på Youtube så att man kunde sprida bilder bland kompisar och vänner, blev svaret.
Tackkort kunde man ju också beställa som vanligt med pärmar och allt.
Så fick det bli!

Lina, min första student fick frågan "vad vill du ha för musik till ditt bildspel?" Det gör jag aldrig om igen huu en sån musik hon valde! - Det passade inte alls ihop med bilderna, men Lina blev nöjd vilket var huvudsaken.

Lina, titta så söt hon är!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar