måndag 9 mars 2009

Paparazzibild: Före och efter i Photoshop!

Ajaccio 2008 600px
Efter.. som ni ser har jag tagit bort plastpåsen, mannens födelsemärke på låret, krämat på lite färg och så har jag skärpt bilden lite.

Den här bilden tog jag med en titta-tryck-skit-kamera som jag fick när jag tecknade ett nytt bredbandsabonnemang, men som dokumentation fungerade den ju..!

Historien bakom bilden...jag väntade på att L skulle hämta parkeringsbiljett till hyrbilen. Såg det här paret "från ovan" vid badstranden i Ajaccio (huvudstaden på Korsika). Situationen i sig var kul, och färgernas betydelse för bildens komposition var avgörande när jag tog bilden.

Nu får dom posera på min blogg helt oventandes!

DSC00365 ored
Före - helt oredigerad!

Vad säger ni, kan man lita på dom bilderna vi får se i tidningarna. Jag menar ALLA bilder?!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar