lördag 27 juni 2009

Tagga ner!

spikmatta 2

Små sylvassa plastpiggar...

spikmatta 1


Yes! Jag har hakat på trenden. Koppla av på en spikmatta... låter det befängt och smärtsamt?

Det är det, (inte befängt men smärtsamt) Aj!

Jag blev rekommenderad att den skulle hjälpa mot diverse nya åkommor som jag drabbats av för att jag suttit fel framför min laptop alldeles för många timmar vid mitt köksbord, som är för högt när stolen är för låg.

På beskrivning står det att den hjälper mot: rygg-axel- och nackont, sömnbesvär, tandgnissel och att den ökar blodcirkulationen och tar bort domningar i armarna.

Inte nog med det: på baksidan av spikmattan finns ett "shree yantrat", som man kan använda om man vill meditera. Shree yantra öppnar porten för "Ett inre lycksaligt varande som vi alla har rätt att leva i. Låt det öppna portarna till evig lycka för dig".

Lysande!

Men det gör ont! Satikens ont.. jag har prövat i några dagar nu. Jag vill verkligen, men klarar högst 5 minuter L fick pröva. Jag tog tiden på honom, 50 sek - macho?! Tricket är nog att man inte får spänna sig, men det är ju näst intill omöjligt att låta bli.

Läste förresten i Metro att det är en svensk kille som uppfunnit mattan. Mokshananda heter han nu, innan han blev Yogi hette han Johnathan Hellbom.

Någon som prövat?

Kommentera gärna!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar