onsdag 25 november 2009

Ett minne

Fiol

För väldigt länge sedan jobbade jag en kort tid på Colorfoto, ett grafiskt företag, här i Göteborg. Jag ville lära mig att göra filmaffischer. På den tiden frilansade jag ett tag som dokumentärfilmare.

En dag fick Colorfoto ett uppdrag från Göteborgs konserthus, som ville ha en affisch inför den kommande säsongen. Vi fick en diabild på en fiol och skulle göra något med den.

Jag beskar bilden och lämnade sen över till nästa "gubbe" i processen. När jag fick se den färdiga affischen tyckte jag den var så fin så jag fjäskade lite med killen som skötte lamineringen och vips fick jag med mig en bild hem (chefen visste givetvis ingenting).

Nu sitter bilden på min vägg. Den är ganska stor 100x100 cm eller så. Här är den beskuren kraftigt i överkanten, jag orkade inte greja med den i photohop. Jag blir glad varje dag jag ser den, tycker fortfarande att det är en fin bild och även om det inte är någon människa med på bilden väcker den minnen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar