tisdag 23 mars 2010

Self coaching del 1

Den här vintern har jag varit enormt lågpresterande. Inte likt mig, jag brukar dra igång saker i 100 knutar nästan för jämnan. Folk blir trötta på mig. Så är det, men den här vintern har jag inte gjort många knop. Jag försökte komma på vad det berodde på och jag kom fram till följande:

1. Jag har blivit en fotobloggsjunkie. Dvs. jag sitter och kollar andras fantastiska fotobloggar hela tiden och jag blir mer och mer medelmåttig ju mer jag tittar. Sorgligt men sant.
(Dr. Phil säger " You can´t change what you don´t acknowledge") so, - I acknowledge.

Action - Reaction: (ett mycket bra franskt uttryck) - måste sluta glo på andra.

2. Det finns så mycket nyheter. Jag blir stressad av allt jag borde kunna - det som "alla andra kan redan" (igen), hur skall jag hinna ifatt? Photoshop är ju enormt, och tänk så mycket man kan göra om man bara kunde.

Action - Reaction: Jag får lära mig lite efter hand när jag behöver det.

3. Bli inspirerad av något och dra igång något som har ett ärende. (Det är ju inga problem).

Action - Reaction: Idag köpte jag Annie Leibovitz bok " På uppdrag", man måste börja någonstans. (Self coaching, remember)

Stay put.

1 kommentar:

  1. Åh Solveig... du låter som om du behöver en stor go kram! Vi är många som är sådär, det är SKITSVÅRT att inte titta på andra och bli stressad. Ibland får jag lust att bara sluta använda internet i det avseendet, kan få helt ont i magen av hur duktiga, talangfulla, roliga, arbetssamma och företagssamma alla är. Jag tycker det du skriver här låter väldigt klokt (och jag menar, Annie Leibovitz är väl en lagom donna att börja sikta mot, moahaha).

    Jag hejar på dig Solveig! Säg bara till om du behöver hjälp med nåt, snacka skit, dricka vin (med en massa fotosnack oss vänner emellan) eller en privatkurs (med en massa fotosnack oss företagare emellan)!

    KRAM (stor & varm)

    SvaraRadera