torsdag 22 april 2010

Nybörjartur

Jag brukar inte ha för vana att ta med mig min "riktiga" kamera (Nikon D300) när jag promenerar. Händer det något har jag ju alltid mobilkameran.... Igår fick jag i alla fall för mig att jag skulle träna rörelsefotografering lite - alltså ställde mig mitt i gatan och började "kamerafölja" bilar, bussar, cyklister, ja allt som rörde sig.... Kan ni se synen framför er?

Precis när jag börjar greppa grejen kommer det fram en man med en ståtlig svart pudel....

- Är du en sån där smygfotograf?

- Nej, jag tränar mig på kameran bara-

- Behöver du hjälp? Jag var fotograf i det militära!

- Nej tack, det behövs nog inte.

- Får jag se på din kamera? Jaha, det är en sån där fast. Min kamera är bättre för det är en sån som man vrider. Du måste ställa den på "P"!

- Nej, jag kör nog så här, med bländarprioritet. Kan jag få ta en bild på din stiliga hund?

- Hahaha, det går ju inte! Han är ju kolsvart och då syns ju ögonen inte!

- Kan jag få pröva? (Och så tar jag ett par bilder som jag visar pudelmannen)

- Ja, det blev ju ganska bra - där hade du allt nybörjartur!

3967

3 kommentarer:

  1. HAHAHAHA!!!! Såna gubbar finns det överallt! Du skulle sagt att du bara hade tränat i 30 år (eller vad det nu är) så det var ju tur att du äntligen fick till en bild. :-)

    Tack söta du för din kommentar på bloggen. Ibland blir man bara låg fast man inte ska, men när man får sådna försvarskommentarer som från er tre blir man glad igen!

    Kraaam

    SvaraRadera
  2. Haha.. vilken underbar dialog. Vilka människor det finns! Tycker nog mest jag drabbas av de omvända när jag är ute med min kamera.

    - Är du från någon tidning eller?
    - Är du proffs?

    Nej svarar jag lätt generad, bara en glad amatör, än så länge..

    SvaraRadera
  3. Jag hade slagit honom med något hårt och sprungit därifrån.

    SvaraRadera