lördag 11 september 2010

Kultur i stora högar

Grannen jobbar på GöteborgsOperan så vi fick biljetter till genrepet av Rucklarens väg av Igor Stravinskij som har premiär idag lördag.

Jag gillar opera. Det är så maffigt med all dramatik. Rucklarens väg gjorde mig inte besviken, den hade med alla ingredienser som behövdes för att underhålla mig. Musiken är underbar och lite extra dramatiskt blev det på genrepet eftersom sopranen var förkyld så hon kunde inte sjunga. Hon fick istället agera till tonerna av en annan sopran från KöpenhamnsOperan som fick flyga hit för att rädda situationen.

Igår blev vi inbjudna till vernissage på Hasselblad Center som visar en stor utställning med William Egglestone och hans bilder från Paris. Den utställningen berörde mig inte alls, så det blev en snabb runda, och sen hem till en stor påse chips och hyrfilm istället.

Btw - hyrfilmen 'Il Divo' dissade jag också. Det var en biopic som handlade om Italiens premiärminister Andreotti som lyckades bli omvald inte mindre än sju gånger. Inte mitt val - men chipsen var goda.

Nu måste jag ta en lång promenad och boka in ett yogapass för att döva mitt dåliga samvete (chipsen), och sen ska jag fortsätta med bröllopsredigeringarna.

Ha en trevlig helg!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar