måndag 6 december 2010

Porträtt: No name # 20

Jag tog en liten promenad igår för skams skull (det går ju inte att bara sitta inne och dega). Tanken var att fånga lite snöbilder för min andra blogg, men det blev ganska kassa bilder. Jag mötte den här mannen och tyckte att han såg intressant ut, så det fick bli ett porträtt på honom istället.

Jag tycker att det är märkligt att inte en enda av de okända personerna som jag fotograferat frågar, eller undrar över vad jag skall göra med bilden jag just tagit på dem.

Jag visade honom i alla fall hur bilden blev, och han sa förvånat (eller uppskattande) - den blev ju jättebra...inget mer. Sen sa vi bara hej, och gick åt var sitt håll.

Skumt. 1035

1 kommentar:

  1. Kul med porträtt under alla våra årstider och det här blev jättefint.

    SvaraRadera