lördag 25 september 2010

Porträtt: No Name # 8

Han stod och bläddrade i en bok utanför Myrornas här i Göteborg. Jag såg direkt att det var Gösta Ekman men jag känner honom inte, så why not? - Mitt projekt No Name pågår ju för fullt...

Hej! - Är inte du Gösta Ekman?

(Han tittar upp förvånat)

- Jo

- Kan jag få ta en bild på dig eller tycker du att det är jättejobbigt?

- Nja eh det kan du väl få, men gör det snabbt så ingen ser!

Jag tar en snabbt, kollar i displayen och visar honom, men han svarar att jag bryr mig inte.

- Tack säger jag och klappar honom på armen, och får en likadan klapp tillbaka.

Jag tyckte lite synd om honom som inte fick vara ifred men samtidigt försökte jag intala mig att "It goes with the job..."

244

Visst är han gullig "Farbrorn som inte ville bli stor"?

Fler porträtt hittar du här under No Name

8 kommentarer:

  1. En läcker liten farbror! Du har flyt!

    SvaraRadera
  2. Visst är han! Jag får nog ta och köpa Klas Gustafssons biografi!

    SvaraRadera
  3. Jättegullig! Och som Ragnar är han underbar över övergångsställena med sina knälyft :-)

    SvaraRadera
  4. Vi tycker lika i mycket du & jag fina Mette! :-)

    SvaraRadera
  5. Du är så cool! Jag hade aldrig vågat fråga. :P Kram

    SvaraRadera
  6. Han är fin Gösta, men jag tänker är det någon "kändis" jag inte hade vågat fråga så är det nog honom. Känns som en man med mycket stor integritet. Tänker lite på scenen i "Ogifta par" som han var med i, det är nog inte så långt från verkligheten när det gäller Gösta.

    SvaraRadera
  7. Kom på en sak. Tänk om du gått fram till honom och sagt att du fotade en serie med okända människor på stan och undrat om han ville vara med, hihi..

    SvaraRadera
  8. Gillar porträttet på Gösta Ekman. Bra där!

    SvaraRadera