söndag 20 september 2009

Kärt återseende!

9594

För lite mer än 10 år sedan fotograferade jag ett ovanligt brudpar. Brudgummen hade varken armar eller ben. Jag blev väldigt imponerad av den mannen! Han heter Mikael och nu åker han runt och föreläser om hur man övervinner handikapp och hinder. I dagarna har hans bok "Armlös, benlös men inte hopplös" kommit ut.

Varför skriver jag nu om detta? Jo, L kom hem med DI Weekend i fredags och visade mig ett reportage som handlade om Mikael. En fotograf från DI Weekend som heter Niklas Larsson har följt Mikael i 2 års tid och en av bilderna var extra rolig att se. Det som var roligt var att i hallen hemma hos Mikael och Christina hänger en väggbild från deras bröllopsfotografering.

Det är en jättefin bild som jag är riktigt stolt över. Jag minns att jag funderade mycket på hur jag skulle lösa fotograferingen utan att hans handikapp skulle synas alltför mycket.
Lite hur den ser ut kan ni se här, men framför allt vill jag att ni besöker Mikaels hemsida och gärna köp hans bok. Det skall jag göra nu bums! Mikael lämnade ett bestående minne och varje gång som jag gnäller över något så tänker jag på Mikael: "Men fan skärp dig nu Solveig!"

Heja Mikael, du är verkligen en stor förebild!

1 kommentar:

  1. MEN HJÄLP så roligt, tog du deras bröllopsbilder! Jag är helt stum av beundran inför Mikael sedan första gången jag hörde talas om honom, och såg tv-dokumentären. Läste också DI Weekend i fredags och blir lika påverkad varje gång. Vilken förebild!

    SvaraRadera