lördag 19 september 2009

David Lynch på Gal´Laf

davidlynch_galerieslafayette2-thumb-600x401[1]

Regissören David Lynchs drömliknande mästerstycken visas inte på film den här gången utan i skyltfönstren på Galeries Lafayette i Paris.

Han har döpt sina installationer till " Machine - Abstraction - Woman ".

davidlynch_galerieslafayette10-thumb-600x262[1]

Jag fick den här informationen när jag låg på stranden och läste Metros Nice-edition. Jag blev nyfiken, så när jag kom hem googlade jag lite.

Inte nog med att han gjort skyltningen, han har även en utställning med 60 litografier som visas på övervåningen.

Som jag skrivit tidigare tycker jag det är härligt när konsten kommer ut på gatan.

Istället för kläder och kaffekokare får Parisborna nu ta del av Lynch surrealistiskt värld med dom här magiska skylfönstrena. Totalt har han gjort 11 fönster!

Fler bilder hittar ni här.

Tänk på Twin Peaks, Mullholland Drive, Blue Velvet bara för att nämna några av hans filmer visst är mannen spännande?

Lynch får sina ideér när han mediterar ( han har mediterat regelbundet i 32 år).




Man kanske skulle börja meditera det verkar sätta fart på kreativiteten!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar