torsdag 20 november 2008

Steve Forbert Pustervik 19 nov 2008

I går kväll gick L och jag till Pustervik för att lyssna på Steve Forbert. Vi hade ingen aning om vem han var. L hade fått ett tips av en kompis som sett honom i Malmö kvällen innan. Vi tycktes vara dom enda i publiken som inte kände till honom. Aldrig har jag varit på en konsert där nästan samtliga i publiken sjunger med HELA texter!! Det blev en konsertupplevelse med mycket nerv, känsla och tycker jag, ärlighet. En man med en gitarr och (massor!) av munspel som får med sig hela publiken, då är man proffs!

Jag var mindre proffsig..hade med mig min lilla mobilkamera Sony Ericson C902. Märkligt ändå vad den lilla mobilen kan åstadkomma!! Videofilmen är ju kass, men min ursäkt är att jag hade en spot rakt i ansiktet. Ljudet blev dock märkligt bra. Jag fattar inte hur en liten kameramobil kan fånga upp ett sådant bra ljud när det är så mycket störande ljud runt omkring! Stillbilden har jag bara skärpt lite.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar