måndag 5 januari 2009

Happy-Go-Lucky..

"Let´s go to the movies", föreslår min filmtokiga make. Hagabion visar Happy Go Lucky av Mike Leigh. (Bara filmtiteln lovar "feel good") Yes! - Let´s go...

Vi paltar på oss massor av kläder, det har blivit kallt brrr, minus 6 grader i Göteborg är typ som -20 grader i Norrland! Vi går till bion. När vi kommer dit är det slutsålt!

Inställda på en mysig biokväll tänker vi om. Biopalatset visar Australia med Nicole Kidman, den kan vi se eller Maria Larssons eviga ögonblick Jan Troells nya film om en kvinnlig fotograf (mycket passande..) slutsålt! på ALLA föreställningar!! Ooops..L börjar muttra..Ok säger jag kämpigt muntert till min något irriterade make,- vi kan väl försöka beta av någon av alla filmerna vi har på hårddisken? Ja - men då vill jag att vi tar en öl på Bishop´s Arms först, det tycker jag att vi är värda idag! (Pub som ligger på hemvägen..)

Väl framme så är den givetvis inte öppen ännu på en bra stund!

Tur att Göteborg Film Festival börjar snart.....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar