torsdag 5 februari 2009

Listor...

VARNING!! Detta blir ett JÄTTELÅNGT inlägg....

Männen - (killarna) i mitt liv, tjatar om listor hela tiden.... - typ lista alla 32 lagen i NHL,NBA.. årets bästa skiva..årets bästa film osv i all oändlighet, såååå tröttsamt!!

Jag har aldrig tänkt i dom banorna, MEN idag när jag städade började jag tänka som dom...om jag hamnade på en öde ö - (knasigt men i alla fall jag har väl blivit hjärntvättad, indoktrinerad eller nåt...) - vad skulle jag ta med mig ?!! Valen var 1. Film 2. Litteratur 3. Konst 4.Musik

Obs! Allvar - vad skulle du stå ut med forever..??!!

JÄTTESVÅRT att välja eller hur??

Vad skulle du ta med om vi gör en "utmaning" utan att utmana någon speciell??

Min lista skulle se ut så här...

1. Konst: Picasso, för att han ständigt förnyade sig Guerinca i min hydda hade fått mig att reflektera för resten av mitt liv...

2.Litteratur: Shakespeare, för att han inte var tidsbunden utan för evigt!

3.Film: Chaplin, för hans mimik och vackra clownspråk..

4. Musik: Jimi Hendrix, (det var det svåraste valet).. jag älskar musik! gärna ny musik, men för att stå ut på en öde ö..hmm då får man inte tröttna..

Och här kommer alla min motiveringsinlägg eller vad vi kan kalla dom...

1 kommentar:

  1. Hej Solveig! Jag föreställde mig genast att det blir personerna bakom konsten som följer med mig... Kolla in det här gänget:

    1. Konst: John Singer Sargent. Tröttnar aldrig. Och Edgar Degas, både för bilderna och skulturerna.

    2.Litteratur: Svenska Marianne Fredriksson för att jag tror på allt hon sade, och australiensiske Tim Winton för att han skrivit den bästa boken som finns Dirt Music.

    3.Film: Le Grand Bleu från -88 men då vill jag ta med mig både huvudpersonerna (Enzo, Jacques och Enzos lillebror Roberto) och regissören Luc Besson.

    4. Musik: Brittiska popgruppen James för att de nog kan musiscera med vad som helst, och Madonna för att hon nog kan sätta fart på vem som helst.

    SvaraRadera