söndag 8 februari 2009

Slängbilder??

Jag rensade mitt telefonminne och hittade den här bilden från i somras (plåtsoffan). Jag var 2 sek. från delete när känslan tog tag i mig och jag började fundera över varför tog jag den här bilden, jag måste ju ha tyckt att den var vacker eller nåt?!

Jag kommer ihåg en övning vi hade på DI (Dramatiska Institutet) när jag gick där som hette färgens betydelse för bildens komposition.. Jag fotograferar enbart på känsla (tror jag). Vet inte varför jag tar den eller den bilden.

När jag gick vidare för att rensa på hårddisken hittade jag dessa två?! - Varför har jag sparat på dom?

Det skulle vara väldigt spännande att höra vad NI tycker? Tyck och kritisera gärna!!Konstruktiv kritik har ingen dött av - det är väldigt lärorikt, så kom gärna med lite åsikter..!
Som gammal studiofotograf har jag inga problem med att tycka om bilder som berör eller förmedlar en känsla, det jag pratar om nu är abstrakta bilder.




Ps! Jag vet att det inte är några märkvärdiga bilder..men jag hade ändå sparat dom, och jag fattar inte varför?? Tycker bara att det kunde vara kul att få igång en liten diskussion.. förresten den här sista får också komma med på ett hörn...:-)

1 kommentar:

  1. Plåtsoffan tycker jag personligen om som komposition och färgsättningen. som en målning, och i allt det moderna är det skönt med skrot...

    En fyrkantig fallos? Tja, why not?

    spårvagn i annorlunda vinkel...spårvagnar är så booooring, men passar i den blå bildserien tillsammans med den blå pricken som den åker förbi


    drömbild från en spårvagn....en riktig GP bild.

    Jag tyckte mest om den första, så alla uppfattar bilder olika och det beror ju på i vilket sammanhang, men på en utställning som denna röstar jag på den!

    drömbild i spårvagn..

    SvaraRadera