fredag 30 april 2010

Dom 100 mest inflytelserika fotograferna

Jag gillar listor, tycker att det är sjukt kul att läsa listor om bästa filmerna, bästa låtarna, böckerna osv...Därför tänkte jag dela med mig av den här listan jag hittade på dom 100 mest inflytelserika fotograferna genom tiderna. Dom flesta var välkända för mig, men några hade jag aldrig hört talas om faktiskt.

Att Richard Avedon hamnade på första plats kom väl inte som någon direkt överraskning. Däremot blev jag glatt överraskad när jag såg att David Bailey var med. Hans coola rockfoton på bl.a Rolling Stones glömmer man ju inte i första taget!

Sen måste jag ju bara få nämna min favorit Annie Leibovitz också som hamnade på plats nr 22 och förstås Anton Corbijn på plats nr 42. Men nu till hela listan som ni hittar här.

Till slut vill jag passa på att önska er en Trevlig Valborg!

Brukar ni fira det?

Jag stannar nog hemma.

1 kommentar:

  1. Vad kul att du delade med dig av länken till de mest inflytelserika fotograferna genom tiderna. Jättekul att se deras motiv! :)

    SvaraRadera