torsdag 29 april 2010

Medaljens baksida

Förr när jag hade ateljén och fotograferade flera brudpar varje lördag var allt så enkelt. Jag skickade bara in rullarna till labbet och tillbaka kom färdiga bilder. Sen var det bara för mig att sortera ut dom bästa och klistra in i ett vackert bröllopsalbum och så var det klart. Efter ett par år kunde man göra det på en kafferast.
Men nu tar redigering och sorteringen av bilder på varje brudpar alldeles för lång tid. Jag har precis skaffat mig Lightroom, när jag väl lärt mig det väntar jag på att ett mirakel skall ske!

3916-1
Så var det sagt.

Tillbaka till högen med efterbeställningar... :=)

1 kommentar:

  1. Jag har förstått att många "älskar" LR - själv har jag bara testat det på en kurs en gång. :) Visst tar redigeringsarbetet tid men jag har några actions som åtminstone besparar mig lite arbete. Trevlig valborg!

    SvaraRadera