fredag 2 oktober 2009

En suverän pastisch

Carli HermesJan Vermeer

Jag har skrivit om det tidigare hur fascinerad jag är av fotografer som inspireras av kända konstnärer.

Det är fotografiet hittade jag på KLM:s inflight magazine. Det går ju inte att missta sig på vem som har inspirerat den här fotografen. Carli Hermès. Så himla inspirerande fotograf! Skitduktig.

När ni ändå är inne på sidan, klicka på film. Där visar han en liten filmsnutt han gjort till Lou Reeds låt "Take a walk on the wild side".

Wow!!

Konstnären Jan Vermeer har på senare tid fått extra stor uppmärksamhet med anledning av bl.a filmen "flickan med pärlörhänget" (samma titel som konstverket med Scarlet Johansen i huvudrollen).

När L och jag var i Amsterdam i våras, passade vi på att besöka Rijks museet för att kolla in bl.a Vermeer. Åker ni till Amsterdam rekommenderar jag verkligen ett besök där!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar